13-14 år

Treningsopplegg for aldersgruppen.

For aldersgruppen 13-14 år har vi fokus på allsidighet, koordinasjon og teknikk. Det trenes på ulike øvelser innen løp, hopp og kast. Vi trener også styrke, spenst, bevegelighet, hurtighet og utholdenhet, alt tilpasset aldersgruppene.

Klikk for stort bilde 

Første del av treningen bruker vi på oppvarming. Vi varierer mellom ulike leker, ballspill og vanlig jogg med innlagte koordinasjons- og smidighetsøvelser. Deretter har vi forskjellige drilløvelser og stigningsløp. Av og til og spesielt i vinterhalvåret løper vi en joggetur eller spiller ball som alternativ oppvarming. 

Etterpå deles barna inn i grupper som roterer mellom de ulike stasjonene. Da kan en gruppe ha hopp, en annen sprint eller hekk og en tredje gruppe kast avhengig av hvilken dag og hvilke trenere som er til stede. Av og til har vi stafettrening. Vi avslutter ofte med basistrening (styrke og spenst) og noen ganger løpsintervall på bane.

Vi legger vekt på allsidighet, alle skal prøve alt. Vi oppfordrer også til å delta i mange ulike øvelser på stevner.

 

 

Aktuelle lenker:

Treningstider Bli medlem i klubben Kontaktinformasjon til lagleder og trenere

Til toppen