Antidoping

I Bækkelagets Sportsklub står idrettens grunnverdier i fokus. Helse og ærlighet er viktige verdier i vår verdiprofil som skal prege hele vår virksomhet. Vi tar avstand fra all bruk av dopingmidler, og

Det meste starter med en tanke, slik er det også med doping. Vårt idrettslag er en tydelig verdiformidler for en ren idrett. La idrettslagets holdninger være synlig på idrettslagets arenaer, nettsider, programblader og under arrangementer.

Vi har som krav at alle utøvere som mottar støtte fra klubben skal gjennomføre rent-utøver programmet. Andre utøvere oppfordres også.

Samarbeid med Antidoping Norge
Vi samarbeider med Antidoping Norge for å gjøre idrettshverdagen tryggere, sunnere og bedre for alle våre utøvere.

Antidoping Norges nettside

Ved bruk av kosttilskudd
Det er en risiko for at kosttilskudd og naturpreparater kan inneholde virkestoffer som står på dopinglista, selv om det ikke fremkommer i innholdsfortegnelsen. Kosttilskudd klassifiseres som næringsmidler, og er derved ikke underlagt de samme strenge krav til markedsføring og dokumentasjon som legemidler. Du finner ikke slike produkter på Antidoping Norges dopingliste eller legemiddelliste.

Se Antidoping Norges dopingliste

Istedenfor kosttilskudd anbefaler vi et variert og riktig kosthold og skolerer våre utøvere om dette. Vi anbefaler heller å ta kontakt med en ernæringsekspert/lege for veiledning i forhold til kosthold før eventuelle kosttilskudd benyttes.

Beredskapsplan og retningslinjer
Se hvilke regler og retningslinjer som gjelder for Bækkelagets Sportsklub.

Tittel Publisert Type
BSKs profilhåndbok