Bækkelagets Sportsklub

Flest mulig, lengst mulig.

BSK er et fleridrettslag fra Bekkelaget i Oslo som ble grunnlagt i 1909. Pr i dag har vi ca 2750 medlemmer. Vår rolle i lokalsamfunnet er å aktivisere mennesker fra barndom til alderdom. BSK har et bredt tilbud av idretter til utøvere i alle aldre. I BSK kan du drive idrett innen fotball, friidrett, håndball,innebandy, orientering, ski og turn.

I tillegg til breddeidretten, har vi eliteutøvere i en rekke idretter. Blant annet har vi Oslos eneste herrelag i Eliteserien i håndball.

BSK er opptatt av å ha flest barn og unge i aktivitet lengst mulig og la de prøve ut flere ulike idretter. Forskning viser at allsidighet fører til at barna er aktive lengre, og vi har derfor en felles rimelig aktivitetsavgift for alle medlemmer til og med 16 år.

Dette betyr at barn og unge kan drive aktivitet i flere idretter til èn og samme pris. Fellesavgiften gjelder for gruppene fotball, innebandy, håndball og ski. Orientering og friidrett har egne rimeligere aktivitetsavgifter som ikke kan overstige felles aktivitetsavgift.

Våre verdier:

Inkluderende
Du hører til og blir sett. I BSK skal alle bli tatt imot av utøverne, frivillige, trenerne, lagledere, tillitsvalgte og ansatte slik at alle forstår at de er velkomne.

Fremoverlent
Vi er en klubb med takhøyde. Hos oss er alle initiativ og ideer velkomne. VI er en klubb av og for medlemmene. Vi skal alltid strekke oss til å bli enda bedre, både vi som deltar, jobber eller er frivillige her - til det beste for hverandres fremgang og egenutvikling.

Glede
Alle skal få energi og glede av å stå på for BSK. Ekte idrettsglede skal sikres gjennom et aktivitetstilbud tilpasset utøvernes nivå, og mestringsfølelse.

Profesjonalitet
Grundighet, profesjonalitet og høy kvalitet skal gjennomsyre alt arbeidet vi gjør.

Kameratskap
I BSK skal alle ta vare på hverandre og glede seg over det vi gjør sammen. Smil, hygge, omsorg og ønsket om hverandres beste skal danne grunnlaget for kameratskap i BSK.

Norway Cup

Bækkelagets Sportsklub er kjent for å arrangere verdens største fotballturnering for barn og unge, Norway Cup.Dette er klubbens viktigste arrangement og rundt 1600 av våre medlemmer bidrar som frivillige på det som er verdens kuleste dugnadsjobb.